המדריך לפניה

03.10.2017

המדריך לפניה מכובדת לגורמי שנקר

המערכת השנקרית עשויה להיות מערכת בירוקרטית, על מנת לדעת למי ניתן לפנות, מתי ובאיזה עניין – ריכזנו עבורכן/ם את כלל הערכאות אליהן ניתן לפנות בנושאים אקדמיים.

חשוב להפריד בין שתי סוגי בקשות עיקריות:

הראשונה הינה כל בקשה הקשורה לקורס מסוים ועליה יכול לענות בחיוב או בשלילה מרצה הקורס.

הבקשה השנייה הינה בקשה חריגה הדורשת אישור מעבר לנוהל השנקרי המוכר. בקשה זו אינה יכולה להיות מאושרת על ידי המרצים ומחייבת פנייה לגורמים שונים בשנקר.

אז למי פונים ובאיזה סדר?

  1. מתרגל/ת הקורס: בכל בקשות קטנות הקשורות לדחיית מועדי תרגילים, היעדרות וכן הלאה.
  2. מרצה בקורס: המרצה הוא בעל האחריות הישירה על הקורס, החומר הנלמד בו, מידת הקושי, הבחינות והמטלות, ועל כן הוא/היא הגורם הראשון שיכול להעריך בעיות העולות בהקשרים אלו ולטפל בהן. פעמים רבות סטודנטים/יות נוטים/ות לפסוח על ערכאה זו, אף על פי שהיא הרצויה ביותר ולרוב גם יעילה מאוד.
  3. מתאמת אקדמית: ערכאה זו היא הראשונה בשרשרת הערכאות הדנות בבקשות חריגות ומקרים מיוחדים של סטודנטים. המתאמת המחלקתית הינה הגורם האחראי על החלטות אקדמיות, כגון- מועדים מיוחדים, חפיפות קורסים, למידת קורסים ממחלקות אחרות וכן הלאה.
  4. ראש/ת המחלקה: מהווה את הסמכות המנהלית והאקדמית העליונה במחלקה. הוא/היא הממונה הישיר/ה על כלל הסגל המנהלי והאקדמי ואחרא/תי לתפקוד המחלקה במישור המנהלי, הטכני והאקדמי.

שימו לב, ישנן מחלקות בהן ראש/ת המחלקה נחשב/ת ערכאה אקדמית לאחר פנייה למתאמת וישנן מחלקות שלא. מומלץ להיוועץ ברכזי האקדמיה באגודה לגבי כל מחלקה באופן פרטני.

  1. דיקן/ית הפקולטה: הדיקן/ית אחראי/ת על כלל הפעילות האקדמית, המחקרית והמנהלית בפקולטה. כמו כן מייצג/ת הדיקן/ית את הפקולטה בפני הסנאט, הנשיאה ורשויות אחרות של שנקר ומחוצה לה.
  2. דיקן הסטודנטים – נציב/ת קבילות סטודנטים: נציב/ת הקבילות הינו/ה גורם אובייקטיבי ותפקידו/ה לוודא כי ההתנהלות מול הסטודנטים הייתה בהתאם לנהלי שנקר. לכן, הוא/היא מטפל/ת רק בנושאים הקשורים לחריגה מן התקנון ולא במקרים של אי מתן אישורים מיוחדים. על מנת לפנות לנציב/ת הקבילות יש למצות את כל ההליכים בדרך ולצרף תשובות קודמות בנושא.
  3. המזכירות האקדמית בשנקר: לאחר קבלת תשובות מהפניות הקודמות, ניתן לנסח פנייה לוועדת החריגים בראשות המשנה לנשיאה.

לסיכום, פנייה לערכאות בהתאם לסדר הנכון תחסוך לכם זמן רב ומשאבים.

זכרו כי בעת הגשת בקשה חריגה לכל אחת מהערכאות, יש לצרף את התשובות שניתנו לכם מהערכאות הקודמות, וכי רכזי האקדמיה ישמחו לייעץ לכם בכל שאלה או נושא אקדמי.

https://myaguda.co.il/academiteam/

על המחלקה והצוות

דברים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

בית > תרבות > סליחות
בית > #iFestival > מתחילים!
בית > קמפוס > קרנף מתכונת קיץ

לפייסבוק האגודה